Gillian Flynn - Holtodiglan

Véleményezte: Timuska

holtodiglan.JPGIlyen még nem volt ...  3-4 napja olvastam el a könyvet és azóta is töröm a fejem, mit írjak róla. Arról már nem szólva, hogy amikor végeztem vele, csak néztem ki a fejemből és ilyen gondolataim voltak: úristen, basszus, atyavilág, ezt nem hiszem el ... és még sorolhatnám.
Nagyon nehéz kritikát fogalmazni erről a műről. Mert ez egy remekmű. Imádtam minden sorát. Letehetetlen és kellően beteg pszichothriller. Aki szereti a hasonló könyveket, annak kötelező darab.

Fülszöveg: Ásó, kapa, nagyharang - a romantikus hollywoodi filmekben valahol itt ér véget a történet. Ám mi lesz ezután? Mi történik, amikor a boldog álom szép lassan szertefoszlik, s már abban sem vagyunk biztosak, hogy valóban ismerjük azt, akinek igent mondtunk.

Amy és Nick ötödik házassági évfordulója tragédiába torkollik: Amy eltűnik, és minden jel a jóképű férj, Nick bűnösségére utal. Amy naplójának részleteiből és a jelenben futó történetszálból izgalmas lélektani thriller bontakozik ki. Az olvasó döbbenten figyeli, hogy egy romantikus párkapcsolat miként alakulhat át szép lassan igazi pokollá... A kérdés csak az, ki tette valójában pokollá a másik életét?

Megdöbbentő, magával ragadó kötet az erőszak természetéről, a kapcsolatok ingatag hatalmi viszonyairól és a mindent át- meg átszövő sötét titkokról.
A Holtodiglan a tavalyi év egyik legnagyobb könyvsikere volt az Egyesült Államokban.

Vélemény: Nos, aki ismer tudja, egyszerűen oda vagyok a krimikért és thrillerekért. Imádom, amikor azon agyalok, ki lehet a rossz fiú. Szeretem, ha egy könyv kellően megdolgoztatja az agyamat.
De ilyen könyvvel komolyan mondom még nem találkoztam ... és nem csak azért, mert az írónő valami zseniális módon felépített történetet írt nekünk. Egyszerűen csak kapkodom a fejem, mert sokszor úgy érzem, bakker olyan témát feszeget amiről még magammal sem vagyok mindig őszinte. A férfi-női kapcsolatot tökéletes módon tárja elénk, félelmetesen őszinte gondolatokkal (és persze beteg gondolatokból is kapunk nem keveset).

A történetet váltott szemszögből ismerhetjük meg, ami ma már annyira nem újdonság, viszont a férj a jelenben mesél, a feleséget pedig a naplóján keresztül a kapcsolatuk kezdetétől követhetjük nyomon. Maga a sztori 3 részből áll. A könyv első felében nem is tudtam kit utáljak, kit szeressek, ha a férj szemszögét olvastam őt kedveltem, sőt annyira izgultam érte és néha sajnáltam is. Ha a feleségét akkor ő volt a szívemhez közelebb, sőt a könyv első felében olyan szinten tudtam vele azonosulni, hogy az még engem is meglepett és persze őt is sajnáltam. Oké, rendes csaj meg minden, de azért én biztos nem lennék ilyen cuki kis önfeláldozó feleség ... Aztán jött a hidegzuhany. 1 percenként tettem fel magamnak a kérdést ... Kinek higgyek? Kiben bízzak?
Ebben a könyvben annyi a csavar, annyi a titkok, a boldog és kevésbé boldog emlékek, és az a sok felgyűlt sérelem és düh ... tudtam, hogy ez egyszer robbanni fog.

Aztán a vége ... még soha nem vert át engem könyv, minden elismerésem Gillian Flynn ;)

Értékelés: 5*/5
Nyelv: magyar
Kiadó: Alexandra
Kiadás éve: 2013
Fordító: Csonka Ágnes


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://readabook.blog.hu/api/trackback/id/tr775528659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

book.jpg

Kövess minket a Twitteren is!

twitter-icon-with-books-230x299.jpg

süti beállítások módosítása