Alice Clayton - Faldöngető

Véleményezte: Timuska

covers_259953.jpgCiki, ha ez a könyv nekem tetszett? :-D De most komolyan, ilyen borítóval és ilyen címmel? (Talán még el is pirultam a pénztárnál mikor megvettem, azt hittem valami "faldöngetős erotikus" :-))

Később picit utána olvastam, de csak úgy felszínesen ... mert "félek" ám a kommentektől, tudjátok, nehogy valaki lelője a poént ...

Azt nem állítom, hogy negatív véleményekkel találkoztam, de inkább olyan semleges kritikákkal illették, nem voltak egyértelműen elájulva tőle. Így nem csoda, hogy semmi extrára nem számítottam.

Majd arra lettem figyelmes, hogy mosolygok az orrom alatt ...

Fülszöveg: Caroline Reynolds magáénak tudhat egy fantasztikus, új lakást San Franciscóban, egy irigylésre méltó háztartási robotgépet… O-t viszont nélkülözni kénytelen (és itt most nem Oprah-ról van szó, kedves olvasók). Tervezői karrierje felfelé ível, irodája a kikötőre néz, egy bombasztikus cukkinis kenyér receptje is az övé…,  de O-nak se híre, se hamva. Ott van neki Clive (a világ legaranyosabb cicája), a jó barátok, egy hatalmas ágy, csak O nem.

Azóta, hogy beköltözött új lakásába, az O nélküliség állapotát tovább nehezíti szexuálisan túlfűtött szomszédja , aki éjnek évadján olyan hangos faldöngetésben részesíti, amilyet még sosem hallott. Minden nyögés, náspángolás és… – ez csak nem nyávogás volt? –, szóval mindez hangsúlyozza a tényt, hogy nem csupán nem hagyják aludni, de még mindig meg van fosztva…, igen, helyes a tipp: O-tól is.

Majd belép a képbe Simon Parker (tényleg, Simon, kérlek, lépj be). Amikor a faldöngetés odáig fajul, hogy jóformán szó szerint kilöki a gazdáját az ágyból, Caroline, arcán kielégületlenséggel, rózsaszín baby-dolljában végre szemtől szembe kerül már sokszor hallott, de sosem látott szomszédjával. A késő éjjeli ütközet… nos, vegyes érzelmekkel zárul.

Véleményem:  Mint az a fülszövegből is kiderült a 26 éves Caroline új lakásba költözik. Tipikus szingli csaj, barátnőkkel, jó állással és 1 db macskával. Pasi persze nincs a láthatáron. Komoly legalábbis. Ráadásul a szex sem működik nála mostanában, elvesztette a nagy O-ját. (eget rengető orgazmus hiányzik az életéből :-D) Ettől elég frusztrált szegényke, így nem csoda, hogy hamar felkapja a fejét a szomszédban zajló eseményekre. Faldöngető uraság mindennapjait olyan figyelemmel kíséri (hallgatódzik, kukucskál), hogy a pasi háremének tagjai már külön nevet is kaptak Carolinetól.

Aztán egy éjszaka Carolinenál elszakad a cérna. Dühbe gurul, hogy nem tud aludni - mert megint döngetnek (és nem Őt :-)) - így áttrappol a szomszédba és a pasi ajtaját kezdi püfölni (döngetni), mondván: mit képzel, a fal túloldalán valaki aludni szeretne ...

Célozgattam már az elején, de akkor tegyük tisztába a dolgokat, ez nem egy erotikus könyv. Ezt őszintén szólva most nem is bántam. Nem mondanám, hogy nincs szó szexről a könyvben, sőt a végén ... hmm ... de azt ki kell várni...

Nekem ez a könyv inkább chick-lit volt, csajos történet, semmi dráma, se sérült lelkek. Van benne jó néhány lányos bénázás, barátnős lazulás, bulizás, nyaralás, sok főzés és kajálás. Néha egészen megéheztem olvasás közben.

A legromantikusabb pillanatokat mindig agyoncsapja valami hülye szitu. A szereplők aranyosak, a pasi egy édes pofa - oh, Simon meg a kocka hasa és V-vonala :-)) - kedveltem. A Caroline tipikus nőcis, csinos meg minden, az összes idióta hibájával, hisztijével együtt is kedvelhető. Én legalábbis nem kapartam Tőle a falat. Amikor igazán szomorú volt, akkor azért lássuk be oka volt rá (medencés jelent után).

Nem egy tökéletes történet, vannak hibái, vannak benne túlzások, de ha belegondolok kevés könyv van, amire azt tudnám mondani, hogy minden sora, úgy ahogy van tökéletes. (Számomra a legfőbb gondot a helyesírási hibák, vagy inkább nyomdahibák okozták, néha egy-egy betű felcserélése vagy elhagyása, egészen más értelmet adott a mondatnak. Ezek jobban zavartak.)

Két dolog volt, amiért ezt a könyvet már az elején magaménak éreztem:

1. Amikor a fal két oldalán Guns n' Roses-ra tombolnak. Ilyen velem is megtörtént, de tényleg, Welcome to the Jungle-re ugráltam, oké mondjuk 12-13 éves voltam.
2. A főszereplők foglalkozása. Caroline belsőépítész/lakberendező, Simon pedig fényképész. Kreatív munka, imádom a kreatív szakmákat!
Fotósként dolgozom és tetszett, amikor Caroline arról beszélt, hogy Simon mennyire se hall, se lát, ha dolgozik, teljesen átadja magát a fotózásnak. Én is ilyen vagyok, ha dolgozom, minden idegszálammal a modellemre összpontosítok, kattog az agyam folyamatosan, megálmodott képeket látok magam előtt ... nem eszem, nem iszom, 4-5 órát képes vagyok fura helyzetekben tölteni, ami akkor momentán fel sem tűnik. Csak hazaérve veszem észre: izomláz van itt-ott a testemben, kivagyok facsarva és agyilag hulla vagyok ;) 

Egyébként sok kedvenc jelentem volt a könyvben, főleg az odamondogatások/beszólások tetszettek. Szerettem az sms váltásokat is. :-D

Ha nagyon hasonlítgatni szeretném valamihez, elsőre a Bridget Jones naplója vagy Sophie Kinsella könyvei ugrottak be. Sziporkázó párbeszédek, vicces és romantikus jelenetek, könnyed stílus jellemzi. Nem hahotáztam végig, de azért sokat mosolyogtam. ;)

Szóval egy tipikus csajos szórakoztató történet, ne várj tőle mélyenszántó tartalmat és mondanivalót. Kikapcsolódni viszont tökéletes ...

Értékelés: 4/5

Nyelv: magyar
Kiadó: Ulpius-ház Könyvkiadó
Kiadás éve: 2013
Fordította: Balázs Júlia

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://readabook.blog.hu/api/trackback/id/tr655544812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

book.jpg

Kövess minket a Twitteren is!

twitter-icon-with-books-230x299.jpg

süti beállítások módosítása