Kresley Cole - Poison Princess-Méreghercegnő

Véleményezte: Timuska

6791_b1.jpgElőször is, elnézést kérünk minden olvasónktól és követőnktől, hogy mostanában nem posztoltunk. Kicsit mindannyian elhavazódtunk. A jövőben igyekszünk sűrűbben. ;)

Sokat agyaltam, hogy ennyi kimaradt hónap után milyen könyvről írjak és úgy döntöttem, Kresley Cole YA sorozatának első részével a Poison Princess - Méreghercegnővel nyitok.

Aki nem szeret kritikákat olvasni, de jó könyvet igen, akkor az már most hagyja is abba a posztom olvasását, menjen és szerezze ezt be, mert ez egy baromi jó könyv, IMÁDTAM!

Tartalom: A tizenhat éves Evangeline „Evie” Greene irigylésre méltó életet él – mígnem rémisztő hallucinációi támadnak. Amikor egy apokaliptikus esemény megtizedeli louisianai szülővárosának lakosságát, megölve mindenkit, akit szeret, Evie rájön, hogy a hallucinációk voltaképpen a jövőre vonatkozó látomások voltak – amelyek továbbra sem szűntek meg. Az életéért küzdő és válaszok után kutató lány kénytelen segítséget kérni a lápvidék rossz oldalán élő osztálytársától, Jack Deveaux-tól. De egyedül egyikre sem képes.
A meglehetősen hosszú bűnlajstrommal rendelkező Jack, a maga komisz vigyorával és kirívó viselkedésével, nem olyan fiú, akivel Evie barátkozni szokott. Bár egyszer már gúnyt űzött Evie-ból és mindabból, amit képvisel, Jack most mégis vállalja, hogy megvédi a lányt. Evie tudja, hogy nem bízhat feltétel nélkül a fiúban, de vajon képes lesz neki ellenállni, ha egyszer letörli a képéről azt a komisz vigyort?
Kiben bízhat Evie?

Véleményem: Már elég sokan írtak a Méreghercegnőről, volt blogturnéja is stb. így részletesen elemezni nem fogom, de még a tarot kártyák ismertetésével sem fárasztanék senkit sem. Bevallom most nem is ez a célom, hanem az, hogy felhívjam a figyelmeteket a könyvre, aki egy picit is szereti a fantasyt, a disztópiát, az nehogy elmenjen mellette!

Persze a végén úgyis mindenki maga dönti el, hogy tetszik-e neki vagy sem, én mindenesetre szóltam. :-D

A tartalom körvonalakban elmeséli, hogy mire számíthatunk. De én sem gondoltam, hogy ilyen remek posztapokaliptikus sztori lesz belőle. Főleg, hogy YA.
A világ sötét és durva, ahol a nők sorsa egy szalmaszálon függ, szinte csak tárgyak, csak arra kellenek, már ha van egyáltalán túlélő nő. Ahol zombi szerű lények (zsákosok) vadásznak a sötétben. Ahol a katonák erőszakosak és kegyetlenek. Ahol a misztikum mindent átjár ...

A könyv egy prológussal indul, a Villanás utáni 246. napon, a jelennel. Ami olyan jól sikerült, hogy amikor elolvastam csak kapkodtam a fejem, hogy apám nem hiszem el, hogy ilyen durván-erősen kezdődjön egy könyv. Ez az indítás, végig ott zakatol majd az olvasó fejében. Aztán a jelenből, visszacsöppenünk az első fejezettel a múltba - vagyis a Villanás előtti időbe - főhősnőnk Evie elbeszélése segítségével.
A történet kezdetén egy "átlagos" 16 éves lány életét vázolja fel nekünk. Nem véletlen a macskaköröm ... Evie egyáltalán nem olyan átlagos. Nem csak azért, mert rémálmok, látomások gyötrik, különös dolgokat észlel a növényekkel kapcsolatban; de minden misztikumot leszámítva, ő a suli szuper jó csaja. Gazdag, jó nevelést kapott úrilány. Az a lány, aki a suli legjobb pasijával jár Porschéval iskolába. Ugye, hogy nem olyan átlagos? :-D

adad39ace8ee364a944cb519eed72be2.jpg

Elsőre talán nem minden olvasónak lesz szimpatikus Evie. Érdekes engem nem zavart a személyisége, sem a nyafogása, sem az esetlensége. Tény, tud a csaj hülyén viselkedni, de higgyetek nekem, olvastunk már százszor idegesítőbb nőkről.
A szituációk amikbe keveredett - akaratán kívül - nem voltak szokványosak, így nem is csoda, ha úgy oldotta meg ahogy. És egyszer sem gondoltam őt bénának. Miért, mert nem tud puskával lőni? Melyik 16 éves lány tud? Nem tudja használni a számszeríjat? A kérdés szintén az előző. Nem ült még motoron. És? Annál izgalmasabb volt Jackkel az első alkalom. :-D
Nem feküdt le rögtön azzal, aki bevallotta, mennyire vágyik rá. Hát nem tudom, ez az én szememben inkább erény. Vigyázott a titkaira és bizalmatlan volt Jackkel. Na jó, ez az egy dolog végig zavart. De valószínűleg csak Jack miatt. Naiv volt és tapasztalatlan? Ezt ugyancsak nem rónám fel egy 16 éves lánynak, akinek a Villanás előttig kis túlzással, "szinte más dolga nem volt", csak ügyes pom-pom lánynak lenni és jól tanulni.
Mindent összevetve nekem teljesen szimpatikus volt, a hibáival fogadtam el. Sőt szerettem is a karakterét.

Aztán ott van az új fiú a suliban. A cajun. A tipikus motoron száguldozó rosszfiú. A helyes srác a lápvidékről, akiről elsőre mindenkinek csak a bűn jut eszébe. (itt ijedtem meg, hogy sablonos lesz, de Ti ne tegyétek)
Jack Deveaux szintén nem tökéletes, agresszív néha, folyton dühös ... De ha jó kedvében van, ne adj Isten mosolyog, vagy egyszerűen csak megszólal franciául, akkor olvad az ember lánya a könyv felett. Egyébként nála oltalmazóbb pasival ritkán találkozom könyvben. Persze, az előbbi kijelentés így nem állja meg a helyét, de tény, hogy mindent megtesz Eviert, ha végig morog is, nem hagyja magára a lányt.
Nekem ő is nagyon tetszett, mint szereplő. Még nem igazán tudom hova tenni, úgy érzem fontosabb szerepe lesz a folytatásban, mint hősszerelmes és megmentő. De lehet, csak én gondolom így ...

0c70a23ce015264c919fe883464a8195.jpg

Nos, akkor összegezném: egy erős prológussal indul a könyv, aztán jön egy cseppet sablonos első fejezet, de valamiért éreztem, hogy ez nem lesz rossz könyv. Folyamatosan vártam, hogy bekövetkezzen az elkerülhetetlen. Az a bizonyos Villanás. Éreztem, hogy utána már semmi sem lesz olyan, mint előtte volt. Az összes tragédiájával együtt imádtam ezt az őrült világot, az Arkánumok világát. Azokat a fiatalokat/Arkánumokat akiket Evie a hangok/álmok alapján már ismer, s akikkel majd az útja során találkozik. (Selenát nem bírtam)  Tetszett, hogy milyen képességekkel bírtak és hogyan használják az erejüket.
Nagyon jól felépített könyv, szépen lépésről-lépésre van bemutatva a világ, a hősökkel együtt ismerjük meg, hogyan is kell benne élni (túlélni). A képességek, álmok, jövendölések megismerése is fokozatosan van adagolva. Ez szerintem azért is jó, mert nincs ránk zúdítva már az első oldalakon 100 új szó/kifejezés és információ. Szerintem tökéletes arányban volt minden, ilyennek kell lenni egy sorozat első részének. Ha a folytatás hozza ezt a szintet - már pedig remélem - akkor remek sorozatra bukkantam.

Izgalmas volt a könyv, egy percig sem éreztem azt, hogy jaj de egyszerű kis történet ez, tiniknek való. A gyilkosságok néha olyan alaposan voltak ábrázolva, hogy egy horror filmben gyomorforgató jelenetek lennének. Ahogy fröccsen a vér, folyik a bél, váladékozik a szemüreg, rohad a test ... hát komolyan mondom néha úgy éreztem ez tiszta The Walking Dead :-)

A romantika szerelmesei is adjanak egy esélyt a Méreghercegnőnek, mert érzelmekből sincs hiány, csak úgy izzik a levegő Jack és Evie között. Na jó, nem 18+-os, de izgalmasabb tálalásban, mint ahogy egy ifjúsági regény esetében ezt megszokhattuk.

Egy szó, mint száz, nem tudtam letenni, éjjel-nappal olvasni szerettem volna és nagyon várom a folytatást!

Értékelés: 5*/5

Nyelv: magyar
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2014
Fordította: Szoboszlay Anna

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://readabook.blog.hu/api/trackback/id/tr77482544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

book.jpg

Kövess minket a Twitteren is!

twitter-icon-with-books-230x299.jpg

süti beállítások módosítása