J. L. Armentrout – Obszidián (Luxen 1.)

Véleményezte: Timuska

6119_b1.jpgObszidián, már a címe sem hétköznapi. Nagyon el akartam olvasni, nem is tudom mi vonzott. Azzal tisztában voltam, hogy YA könyv, szeretem ezeket, de már óvatos vagyok. (Finoman szólva válogatós lettem az ifjúsági könyveket illetően, és sokszor megijedek a 14 éves korhatártól is, jézusom való ez még nekem?)

Viszont ha a történet jó, képes vagyok teljesen belehabarodni. Ilyenkor nem tudom letenni, falom a sorokat, akár éjszakába nyúlóan is olvasok. Most is így volt …

Kedvelem a fiatalokról szóló könyveket, az egymásra találásukat, a kellesz- nem kellesz huzavonát.

Nos, ez is egy ilyen ifjúsági könyvsorozat némi sci-fi beütéssel. Bevallom a sci-fi jelzőt nem merném ráaggatni, mert egy igazi sci-fi rajongó kiröhögne. Maradjunk annyiban, hogy fantasy a műfaja és a főszereplő srác földönkívüli. Speciel ilyet még nem olvastam, pedig az elmúlt években sok paranormál-romantikussal volt már „dolgom”. Vámpír, démon, angyal, vérfarkas megvolt, de földönkívüli és ember szerelme hiányzott a repertoáromból ;)

Fülszöveg: Az újrakezdés szívás. Amikor - éppen az utolsó középiskolai évem előtt - Nyugat-Virginiába költöztünk, beletörődtem, hogy vastag tájszólású emberek, melléképületek, szakadozó internet és rengeteg unalom tölti majd ki a napjaimat. Amíg észre nem vettem magas, szexi, különös zöld szemű szomszédomat. Az ég kiderült. Aztán a srác megszólalt.

Daemon dühítő. Beképzelt. Pofoznivaló. Nem bírjuk egymást. Egyáltalán. De aztán, amikor egy idegen rám támadt, és Daemon egyetlen intéssel szó szerint megfagyasztotta az időt - akkor valami történt. Valami váratlan.

A szédítő idegen a szomszédból megjelölt engem.

Jól hallottad. Idegen. Mint kiderült, Daemon és a húga egy egész galaxisra való ellenféllel néznek szembe, akik mind az ő képességeikre pályáznak, a nyom pedig, amit Daemon rajtam hagyott, olyan fényesen jelzi számukra az utat, mint Las Vegas főútja. Csak úgy úszhatom meg élve, ha Daemon közelében maradok, amíg elhalványul a nyom rajtam.

Mármint ha nem ölöm meg addig én magam...

Véleményem: Kifejezetten élvezem a romantikus könyvekben a „becserkészős időszakot”. Ez adja meg a love storyk sava-borsát. Szeretem a főhősök évődéseit, ahogy húzzák egymás agyát, és persze soha nem veszik észre, hogy már fülig szerelmesek egymásba. Izgulok értük, hogy végre beteljesedjen a szerelmük.

De, hogy az utolsó fejezetig ez a huzavona menjen a főhősök között, mikor minden titokról lehullott a lepel, amikor már oda-vissza megmentették egymás életét, akkor ez már sok. Minek cincálják tovább egymás idegeit? (És az enyémet?)

Adott egy kedves lány Katy, aki egyébként egy belevaló csaj, végre nem egy nyafogós liba. Új a városban, új a gimiben. És adott mellé egy csodás zöld szemű szomszéd fiú, Daemon.  Az első perctől kezdve megvan köztük a kémia. Persze, ezzel mindenki tisztában van, csak Ők nem, szóval a szokásos. 

Tetszett, hogy az írónő nem „süti el” az első csókot a könyv elején, ám erre azért jó sokáig kellett várni, úgy a 326. oldalig. Viszont akkor legalább beleadtak apait-anyait, lett ám elektromos kisülés ;)

Mélyen nem is akarok belemenni a sztoriba, mert akit érdekel, az ne habozzon, olvassa el, ez egy tipikus nyári nemtudomlerakni! történet.

Minden megvan benne, amitől jó lehet egy ifjúsági könyv: gimis bál/ buli, halloween este, barátnőkkel shoppingolás, barátnőnél alvás/horror-filmnézéssel kombinálva. Jó földönkívüliek (luxenek), gonosz földönkívüliek (arumok), harc, féltékenykedés, bunkózás minden mennyiségben, és csak megnyugtatás végett közlöm, sok romantikus pillanatot is tartogat a könyv. Pl: erdő mélyén mesebeli tóban fürdőzés egy különösen zöld szemű Adonisszal. Hát nem hangzik jól? ;)

Még egy gondolat Katyről, könyves blogger! Éljen, éljen, éljen! Imád olvasni, és alig várja, hogy az olvasott könyveiről posztolhasson, hogy a rendelt könyv megérkezzen, élvezettel csinosítja a blogját, várja, hogy kommenteljenek hozzá. Nos ezek a részek nagyon hűen vannak ám bemutatva. ;)

Ha egy könnyű olvasmányt szeretnél, ami csipetnyi izgalommal, harccal és romantikával fűszerezett, kedvelhető karakterekkel, akkor jó szívvel ajánlom.

Minden hibája ellenére szerettem a könyvet. A végén még csemege is van, mert néhány fejezetet Daemon szemszögéből újra olvashatunk, és a következő kötetből is van ízelítő.
Nos, egy szó, mint száz, várom a második részt ;)

Értékelés: 4/5

Nyelv: magyar
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2013
Fordító: Miks-Rédai Viktória

És egy kis kedvcsináló videó az írónő honlapjáról:

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://readabook.blog.hu/api/trackback/id/tr565446496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

book.jpg

Kövess minket a Twitteren is!

twitter-icon-with-books-230x299.jpg

süti beállítások módosítása