Jamie McGuire - Veszedelmes sorscsapás

Véleményezte: Timuska

covers_266139.jpgIstenem, hogy én mennyire vártam ezt a könyvet. Mint valami lelkes kisgyerek a játékboltban, úgy udvaroltam körbe. Kezembe vettem, nézegettem, simogattam, majd visszatettem. Megnéztem más könyveket, aztán újra visszatértem hozzá. Ezt kb. 10x eljátszottam, már kinéztek a könyvesboltból.

Nagy várakozással estem neki a Veszedelmes sorscsapásnak.
Nagy várakozással, mert new adult-ból a Gyönyörű sorscsapás volt nekem az első. Olyan szinten meghatározó élmény volt, hogy sokáig nem is kötöttek le más történetek. Egyértelműen Travis Maddox fan voltam.

Fülszöveg: Végre itt van a New York Times sikerlistás Gyönyörű sorscsapás nagy izgalommal várt folytatása! Lehet-e túlságosan szeretni?
Travis Maddox két dolgot őrzött meg abból, amit az anyja a halálos ágyán mondott: Nagyon szeress! És még keményebben küzdj!
A Veszedelmes sorscsapásban Travis életét könnyűvérű lányok, illegális fogadások és az erőszak teszik ki. De éppen akkor, amikor legyőzhetetlennek érzi magát, Abby Abernathy térdre kényszeríti.
Minden éremnek két oldala van: a Gyönyörű sorscsapásban Abby mondta el, hogyan látja a szerelmüket. Most elérkezett az idő, hogy Travis szemén át lássuk kettejük kapcsolatát, és újabb részletekre is fény derüljön. De akkor se ess kétségbe, ha még nem ismered Abby történetét, hisz ez a könyv így is felejthetetlen élményt nyújt.

Véleményem: Történetünk főhőse Travis Maddox.
Most az Ő szemszögéből élhetjük át újra a jól ismert szerelmi történetet. Megtudhatjuk, mit jelentett Travisnek találkozni Abbyvel, az ő Galambjával. Miért szólítja így a lányt? Miért küzd a szerelmükért ilyen agresszív, birtokló „Veszett kutya” módon. Mikor volt az a pillanat, amikor örökre és visszavonhatatlanul beleszeretett.

Nem egy átlagos szerelmi történet ez, hiszen két nagyon makacs fiatal vívódásába nyerünk betekintést.
Abby a múltja miatt menekült el Kansasből és fogadta meg, hogy soha többé nem kerül zűrös férfiak közelébe.
S kibe habarodik bele az egyetem első hónapjában? Egy tipikus rosszfiúba, az illegális verekedésekből élő, agyontetovált Travisbe, akit körülrajonganak a csajok. 

colton-haynes-as-travis-maddox-hot-204495754.jpg

Travis a múltjából hozza, hogy mindenért a végletekig küzd. Számára nem létezik vesztes meccs. Oly módon szeretné védelmezni és óvni Abbyt, ami megrémíti a lányt. De nem a fiú dühe ijeszti meg, hanem a kapcsolat komolysága. Travis őrülten féltékeny, birtokolni akarja Abbyt, akár egy tárgyat. Valójában csak nagyon szereti és félti a lányt. Fél, hogy elveszítheti.
Ezzel Abby is tisztában van és attól, hogy a fiúnak nem fedi fel érzéseit - falat von maga köré - ő is hasonlóképpen érez.
Travist a lány a viselkedése – az egyet előre kettőt hátra kapcsolat – szinte az őrületbe kergeti.

Viszont egy fogadásnak köszönhetően Abby közelebb kerül a fiúhoz, mint azt valaha is gondolta …

834378.jpg

A könyvből megtudhatod, hogy a viszontagságokkal teli 1 év után, a se veled se nélküled kapcsolatnak lehet-e jövője.

És akkor most jöjjön a véleményem …

Fülszöveget olvastátok? Igen? Nem? Na, akkor az utolsó mondatnak fussunk neki még egyszer. ;)

akkor se ess kétségbe, ha még nem ismered Abby történetét,
hisz ez a könyv így is felejthetetlen élményt nyújt.”

Oh, hogy ez mekkora butaság. Aki még egyik részt sem olvasta, annak erősen ajánlom, hogy Abby szemszögével, vagyis a Gyönyörű sorscsapással kezdjen. Sajnos Abby története nélkül a Veszedelmes sorscsapás nem lesz kerek egész történet. Sokszor csapongó, érthetetlen és néhol elég szedett-vedett mondatokkal tarkított. Megkockáztatom, hogy az első 70 oldalig az írónő azt sem tudta eldönteni, hogy fiú-e vagy lány, mert addig nagyon élvezhetetlen volt számomra a könyv. Aztán valahogy ráérzett, hogyan is tálalja az ismerős sztorit Travises köntösben.   

Valószínűleg én leszek az egyetlen, aki erről a könyvről nem fog pozitívan nyilatkozni. De ez senkit se tántorítson el az olvasásától, lehet, hogy az „én készülékemben” van a hiba ;)
Egyszerűen számomra ez a könyv/ez a történet ebben a formában unalmas volt. Nem egyszer gondolkoztam el, hogy átlapozok részeket.
Felszínes volt, a szereplőkről semmit sem tudtam meg. Travisről kaptam plusz infókat, de az sem olyan számottevő. (A könyv feléig az sincs megemlítve, hogy Travisnek tetkója van. Abby szemszögéből egy helyes, macsó pasit ismerhettem meg Travisben, akiért a lányok a bugyijukat szaggatják. Ebben a könyvben egy agresszív dühöngő őrültet kaptam.)
 
Mint írtam, a könyv eleje eléggé felbosszantott, azt hiszem ekkortájt fogalmazódott meg bennem a gondolat: Haragszom Jamie McGuire, egy jó történetről lehúzott egy újabb bőrt. Mert lássuk be, ez semmi másról nem szól, mint kőkemény bizniszről.

Szóval ott tartottam, hogy kidolgozatlan karakterek alkotják a könyvet. Az írónő arra épít, hogy úgyis olvastuk az első részt, így senki sincs igazán bemutatva, jellemezve. Abby sem! Túl voltam a könyv negyedén, amikor feltettem magamnak a kérdést: milyen színű Abby haja? Hogy néz ki America, vagy Shepley? Abbyről persze valamikor kiderül, hogy mézszínű a haja és szürke a szeme. Vagy America termete alacsony és a haja szőke. De Shepley? Ő milyen? Tudja valaki?

Abby aki nem volt visszataszító személyiség az első könyvben, itt egyenesen idegesített. Néha úgy éreztem, szívatja ezt a szerencsétlen Travist. Egy-két tettét a mai napig nem értem, mire volt jó. A lányok igazán szőrös szívűek tudnak lenni, ha megérzik egy fiú felett a „hatalmukat”. De hősnőnk néha megalázta és hagyta, hogy térden csússzon-másszon utána az a pasi, akibe szerelmes. (???)
Nincs az a csaj, aki egy kis hisztivel és drámázással ne vívott volna már ki valamit egy fiúnál. Nem is ezzel van a bajom, hanem a kivitelezéssel. (néha sajnáltam Travist).  

Nos, az a helyzet, hogy csalódtam, többre számítottam, azt hittem izgalmasabb lesz olvasni egy fiú gondolatait. Ehelyett lapos volt és unalmas. 1 hét kellett, hogy átrágjam magam rajta. Nálam pedig ez egyet jelent, nem kötött le igazán :-(

1d0a1d57f869864a0574622432c48fb1.jpg

Sokáig kattogtam azon, hogy többet ér-e a könyv egy kegyelem kettesnél, de nem akartam ennyire lehúzni.
Ráadásul az első részhez szép emlékek kötnek, a második részt pedig egyértelműen megmentette az epilógus. A lezárásnak köszönhetően kicsit megnyugodtam, kisimultak a ráncaim, és ha sok szempontból csalódás volt a Veszedelmes sorcsapás, ez a néhány oldal feledtetni tudta ezt velem.

Értékelés: 3/5

Nyelv: magyar
Kiadó: Maxim Könyvkiadó Kft.
Kiadás éve: 2013
Fordította: Szűr-Szabó Katalin

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://readabook.blog.hu/api/trackback/id/tr305629544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

book.jpg

Kövess minket a Twitteren is!

twitter-icon-with-books-230x299.jpg

süti beállítások módosítása